29 август 2007

Трите книги

Тези дни силно се вълнувам от идеята на Хеликон да направи списък на "15 книги, без които не мога" Всеки може да гласува за 3 книги. Това, според мен, трябва да са заглавия, които са били от голямо значение за въпросния читател. Та от няколко дни се опитвам да измисля кои книги са оказали най-голямо влияние върху мен, за да мога да гласувм и аз. Първата никак няма да ми е трудно да я посоча - "Моето семейство и други животни" на Джералд Даръл (така пишат името на автора на българските версии на книгата. Странно защо брат му Лорънс у нас го "превеждат" като Дърел...). Това определено е книгата, която ми е повлияла най-силно и която, до голяма степен, определи развитието на съзнателния ми живот в частта учене-работа. Понякога виня автора й за това, но все пак заслужава да я посоча за включване в списъка...
Кои обаче да бъдат другите? В различни периоди от време съм била влюбена в различни книги. Като се започне от "Пипи дългото чорапче", мине се през индианския период на Карл Май, Айзък Азимов, Удхаус и се стигне до сегашната ми мания - всичко от Тери Пратчет. И сега си ги ценя тези книги и си ги препрочитам. Е, без Карл Май - този автор е задължителен за всички между 12 и 16 години, но трябва да си остане в тази възраст!;-)
Чух по телевизията, че за сега води "Властелинът на пръстените". Несъмнено ценна и много любима книга, но... Ако сложа честно ръка на сърцето си, не бих казала, че ефектът й върху мен е бил особено голям. Има няколко автора, без които със сигурност не мога, но които съм чела на английски, книгите им не са преведени и май не върви да ги включвам в списъка на Хеликон.
Та седя на работа, гледам разсеяно в една точка и се чудя - кои да са другите ми две книги???

5 коментара:

almaak каза...

аз съм лесен, от воле посочвам 3 книги на Франсис и съм готов ;-)

almaak каза...

ако направят такава класация и за филми веднага имам 2-3 предложения:
1. Де Мейтрикс
2. Контакт
3. Робин Худ, мъже в чорапогащи

преди Робин Худ може и Животът на Браян да се постави ;-) за да се отчете ролята на англо-саксонския хумор, като пионер в жанра.

в тази връзка, какво са ни дали римляните? :-D

Магарето каза...

Мдааа, явна демонстрация на недалновидност от страна на римляните - да отмрат преди появата не киното! ;-)
Виж, за мъже в чорапогащи и аз бих гласувала ;-)

Стоян Христов каза...

- Маймунска работа
- Законът на Устър
- Стрихнин в супата

Магарето каза...

Рече Цонко и отсече ;-)
Да, Удхаус си е... начин на мислене! Класика!