24 август 2007

И все пак море!

Даа и тази година успях! Стигнах до морето! Само за 6 (плажни) дни, но като се има предвид, че не вярвах, че въобще ще ида...
Тук май вица за козата би бил съвсем на място;-)
И така, Варна, 6 дни слънце, джапане и плискане в топлото море, търкаляне по плажа, сладолед и други летни екстри. И Джерката намаза - направи едно хубаво, дълго къпане, съчетано с много лай, гонене на пръчки и гмуркане за камъни. Хич не искаше да си тръгва от плажа!


Всичко хубаво, но както винаги не идеално. Спокойствието ми нарушиха:
  • делфинариума, който ми поиска 20 лв за да видя скачащите делфини;
  • аквариума, който ми взе само 2, но пък ми показа мръсни аквариуми, през които рибките почти не се виждаха и витрини с някакви белезникави същества в буркани с формалин и нечетливи надписи (времето си казва думата, а пък аквариума е основан от цар Борис III);
  • варненска община - мърсотията по пътя за плажа беше невероятна! Надали някой ще ми повярва, но като се прибрах в София и погледнах от балкона на панелката се изумих колко чист е града в сравнение с "морската столица" (както викат на Варна, макар всички да знаят, че това е Бургас:-)!!!

За последното наистина никой не ми повярва. Явно репутацията на Варна е непоклатима!

Никой продължи да не ми вярва до вчера, когато в мрежата (а днес и вестниците) се появи новината за затворения, заради замърсяване от канализацията, южен варненски плаж. Замърсяването, пишат, било 8 пъти над нормата. Мене ако питате, надали водата се е изцапала ей сега, внезапно! Просто тези дни на някой му е хрумнало да провери. Дано не проверят северния плаж, че аз ходих там и честно да си кажа, не искам да знам какво е имало във водата! Кутиите, пликчетате, бутилките, фасовете и обелките от семки по пясъка ги преглъщам, с морето обаче шега не бива!!!

Няма коментари: