10 декември 2008

Крайно време беше!

Прибираш се вечер в къщи, отваряш пощенската кутия с плахата надежда, че вътре ще има нещо интересно и... Разбира се намираш сметка! Това е в "добрия" случай. Обикновено сметката ти е скрита в купчината безстопанствени писма върху пощенските кутии и се налага да ровиш дълго и продължително докато я намериш. В не малък брой от случаите писмото те посреща още на входната врата на блока - лежи на пода, със следи от кални стъпки. Понякога дори не идва - вероятно е доставено в другия край на квартала или просто е свършило житейския си път в кофата за боклук, захвърлено от уморения от тежка работа куриер.
Да, вярно, предпочитам да не виждам тези досадни листчета, които твърдят, че дължа толкоз и толкоз пари за нещо си. Но щом се налага да ги получавим бих желала те да пристигат в кутията ми, а не да лежат омърляни на пода, на разположение на всеки, който иска да узнае моето ЕГН, адрес и телефонен номер.
Пробвах да разреша проблема с добро, обаждах се на телефона предоставен от осигуряващите съответната "коменулна услуга". Отговора беше винаги един и същ: "Права сте, но вината не е наша, а на куриерската служба! Постоянно се караме с тях, ама не можем да се справим." На въпроса дали не може да ми пращат сметките по електронен път (аз така и така си плащам през epay, от там реодвно ме осведомяват за дължимите суми по e-mail) отговора неизменно беше "Не, не може, задължени сме да пращаме фактура по пощата".
Пробвах и с лошо - жлъчно и заядливо. Отговора беше в подобен стил: "Ако искате да ви дам телефона на куриерската фирма, да се оправяте с тях". На въпросния господин от Глобул (последните, с които проведох този разговор) хич и не му хрумна, че именно неговата фирма, а не аз има договор с куриерите. Аз имам договор с Глобул и те трябва да си изпълняват задълженията по него, а не само да искат пари. Тънкостите на пазарната икономика май не са понятни на всички...
Вчера направих опит да се скарам за пореден път с МТел. Пак по същия повод - плик със сметка, с хубав кален отпечатък. Звъннах на *88 и първото, което чух беше "За поризводството на ХХХ тона хартия се унищожават УУУ дървета. Помогнете ни да опазим природата като сe откажете от хартиените сметки". Ура! Алелуя! Веднага заявих желанието си за отказ, регистрирах се в страницата на МТел за е-фактура и сега съм горд собственик на бонус - 20 безплатни СМСа на месец, за следващите 5 месеца!
Долу куриерите, да живее интернет!
Очаквам пример да вземат топлофикация, електрификация и водификация. Пък защо не и Глобул? ;-)

1 коментар:

Анонимен каза...

е, глобул ще предаде на абоната ;-)