26 юли 2007

Освободете Потър!

От повече от месец ме тресе Хари Потър треската. Братото ми поръча книгата в Амазон още преди година, така че аз потривах ръце и си представях насладата от новите 600 (както дочух) страници на последната тухла.
Препрочетох шестия том - да съм готова и в час! Зачаках. От голям мерак първо обърках датите - не знам защо реших, че книгата ще излезе на 21-ви юни, вместо юли и затаих дъх. На самия 21.07. седях, четях пресата, слушах радиото и се чудих защо никой не споменава за Потър! По-важна новина от това все пак не може да има! Към края на деня ми просветна! Объркала съм датата - не ми било 21.06, най ми било 21.07!
Направих опит да се успокоя и зачаках пак. На следващия 21-ви ясно пролича, че този път не съм сбъркала - то не бяха приказки, статии, коментари, интервюта...
Гледах аз репортажите показващи, как щастливците гушнали книгата се разхождат посред нощ из сойфийските улици и тайно се изяждах отвътре - ако знаех, че и у нас ще я пуснат в книжарниците в деня на световната премиера, нямаше да искам от братото да ми я поръчва от Амазон!!! Предната книга си я взех така - посред нощ, насред купона, в стария град на Стокхолм...
ПАК стиснах зъби и зачаках! На 22-ри, неделя, на два пъти слизах да проверя пощенската кутия - знаех, че просто НЯМА начин да е пристигнала, ама все пак.. Устисках до понеделник и се юрнах към пощата! Търся си пакетчето казвам, в интернет пише, че е доставена, къде си ми е мойто пакетче? "Еми вие сте проверили в Интернет, ама ние не можем!", тросна ми се служителката зад гишето. Жегата ме принуди да се въздържа и само мислено й отговорих, че й личи, че не може да провери в Интернет...
Във вторник пак бях там, нищо, че беше 40 градуса на сянка! Пак чух "ми няма пакет за вас! Получавали ли сте съобщение?"
Сряда - температурите поспаднаха, но и служителката зад гишето излъчваше хлад - "няма пакет за вас"...
Мъка! Вървя и страдам, влача крака и си представям сладостта на последния том, който не идва и не идва... Влизам в къщи и там, на масата, ме чака СЪОБЩЕНИЕ! Сърцето ми трепна за миг, но бързо замря - Хари Потър е задържан на МИТНИЦАТА! Седя с отворена уста и мисля - и какво стана сега, нали уж сме в ЕС, няма данъци, мита, това, онова, ЗАЩО???
На бележката пише - предлагаме нова услуга - доставка на колетите по домовете в удобен за вас час! На посочения телефон обясняват - задържали колета защото е с обявена стойност! Що се отнася до услугата за доставка - "за вашия квартал, таксата ще бъде 4 лв, плюс 4 лв пощенски разходи, плюс 20 стотинки на всеки килограм"... Просветна ми внезапно какво прави Хари Потър на митницата!
Е, май е време да потеглям натам! Ще ми отнеме време - трамваите не работят, "Мария Луиза" е в ремонт, а митницата затваря в 16.30. Ще се наложи да походя малко повечко пеша.
Но днес е хладно, а после.... Ехееее!!!

2 коментара:

Стоян Христов каза...

Е, какво стана? Ще има ли либерте, фратерните, егалите?
Че аз съм до 11-та глава.;)

Магарето каза...

Чети, чети! Добре върви до края, няма да съжеляваш!
Аз едниствено останах недоволна от...
Ама айде, няма да издавам какво става, да не ти развалям кефа;-)