18 юли 2008

С чужденци из България

Хареса им на моите чужденци (германка и канадец, работещи в Англия) разходката из България! И от гледките останаха доволни, и от храната, времето, хората, цените... ;-) Събрах и доста интересни коментари на различни теми!
***
чужденец Д възкликва край язовир Батак: Канада изглежда точно така! Няма нужда да даваш пари за да идеш до там - просто ела тук, същото е!
***
чужденец Д: Видяхме една змия!
Аз: Отровна ли беше? ;-)
чужденец Д: Аа, едва ли, не беше шарена!
Аз: Хаха. Не бих разчитала на този критерий за отровност! Сиво-кафеникава ли беше?
чужденец Д: Да! Мъничка такава...
Аз: Аха. Ясно!
***
чужденка В: Вие българите сте много религиозни!
Аз: Ние? Напротив! По-скоро сме суеверни.
чужденка В: Хаха! Не, много сте религиозни. В Англия и Германия никога не можеш да видиш млади хора в църквите! Вчера ги гледах - влизат, палят свещ, пипат някоя икона и заминават...
***
чужденец Д коментира престоя ни в Хвойна: Това е просто прекрасно! Погледни каква красота! Мога да доведа тук хората си за следващата среща на лабораторията!
***
Аз: Нямам опит от ходене с кола напред назад и не знам какви са пътищата в другите страни. Казват, че нашите са много лоши. Вие като хора с повече опит смятате ли, че е така?
чужденци: Напротив, съвсем нормални са за извънградски пътища!
***
Отговор на мой коментар за скъпотията по морето: Никога не е изгодно да почиваш в собствената си страна! За чужденците винаги има по-евтини предложения!
***
Тука хората се обличат много изискано!
***
Най-често задавания въпрос: Тук растат ли кайсии/праскови/дини/боровинки?
***
Чужденец Д: Днес като се разхождахме из София видяхме една много интересна жена! Сигурно е било актриса! С руса коса, къса пола, много изрязана блуза, много високи токове...
Аз: И със силикон?;-)
Чужденец Д: А, не знам. Е, хубави й бяха гърдите...

***
В нашия пътеводител пише, че жените, които имат някакви здравословни проблеми отиват в църквата "Св. Неделя" и оставят бельото си в някакво сандъче, да пренощува там, защото вярват, че това ще им помогне!
***
Коментар за престоя им в грандомански нов хотел в селцето Попина лъка, над Сандански: Огромен хотел, явно нов, но си личи, че не са се старали особено като са го строили - тапетите в стаите не покриват стените, дръжките на вратите са закачени накриво, маджуна по прозорците от сега пада, а на места е на цял сантиметър от стъклото. Все пак, за какво им е такъв хотел в това малко селце?
***
Всички хора бяха толкова любезни!
***
След моите обяснения за Батак чужденец Д казва: Историята винаги има две страни и е обект на лични чуства! Всеки си я представя така както му е изгодно.
Аз, леко обидена: Все пак за някои неща има документи от независими източници, не можеш да твърдиш, че всичко е само в главите на хората!
чужденец Д: Напротив! Винаги е така! Ето, ние в Канада имаме различни учебници по история - във френската част едни, в английската други. Едни и същи събития се представят по различен начин - в едните учебници англичаните са героите, в другата ние, французите!
Аз: Е как така??? Все пак, това сега е една страна, от много години живеете заедно, историята ви е една, независимо от това кой кога и от къде е дошъл!
чужденец Д: Ми нормално е! И в Швейцария е така - всяка част на страната си има свой учебник по история!
Аз гледам тъпо и мигам. Нали западняците до скоро идваха да ни учат, че ние, тъпите балканци, трябва да забравим различните тълкувания на историческите събития и да имаме общи учебници по история!
чужденец Д: Ето например, ние учим, че Аляска е била канадска! Според нашите учебници не руснаците са я продали на американците, а ние сме я купили от тях, задържали сме си едно малко парченце и останалото сме го пре-продали на САЩ!
***
Мдааа... Интересно е да ходиш с чужденци из собствената си страна - получаваш един друг поглед над нещата от ежедневието! Мисля си, че може би не е зле политици и журналисти също да го правят по-често. И да слушат по-внимателно!

4 коментара:

Анонимен каза...

Удивително!

:-) :-) :-) :-) - За чужденците Д. и В. , за репликите, за разказа:-)

Облаче, моля те,
Разреши ми да публикувам „С чужденци из България” под някаква форма и в моя блог.

Ако решиш, че си съгласна, моля те пиши ми под каква форма да го направя:

1) Да публикувам текста с кратко представяне
Заглавие: - Пътен дневник „С чужденци из България” – автор Облачето

Текст: - С разрешение на авторката, за мен е чест да представя на всички любители на България един различен поглед към нашата родина.

„С чужденци из България”
.
.
.
.
+ линк към твоя блог след текста

2) Под друга форма, която ти ми кажеш

Ще се радвам да чуя твоето решение

Горан

Магарето каза...

:-D
Радвам се, че толкова ти е харесало писанийцето ми. Взимай щом искаш, няма проблем!
Нямам инкакви изисквания към формата и придружаващия го текст - разчитам на вкуса ти! Е, да, може да ми туриш името и някой линк де ;-)

Анонимен каза...

:-)))
Благодаря ти Облаче:-) – за мен е чест:-)

Спорна и усмихната седмица:-)

Горан

Анонимен каза...

ноблес оближ!
омлет дю фромаж!